تفاوت گوگل ادز و سئو چیست؟ کدام استراتژی بهتر است؟

تفاوت گوگل ادز و سئو

در دنیای امروز دیجیتال مارکتینگ به کسب و کار‌های و فعالیت‌های مختلف کمک شایانی در تبلیغات و دیده شدن کرده است. دو مورد از سرویس‌ های شناخته شده در بازاریابی آنلاین گوگل ادز و سئو بوده که افرادی که با این صنعت آشنایی ندارند نیز این اصطلاحات را شنیده‌اند. همواره افرادی که در دنیای دیجیتال فعالیت می‌کنند تفاوت گوگل ادز و سئو برای آن‌ها کاملاً واضح است.

تفاوت گوگل ادز و سئو

در یک بیان ساده باید به شما بگوییم که سئو یک نوع ترافیک بدون پرداخت بوده و به صورت ارگانیک انجام می‌شود. اما گوگل ادز برخلاف آن یک ترافیک پولی و پرداختی است. قبل از بازگو کردن تفاوت این دو سرویس باید به شما بگوییم که سئو در واقعه به رتبه گرفتن سایت کمک می‌کند اما گوگل ادز کمی ساده‌تر از آن است. برای اینکه کامل متوجه تفاوت این دو اصطلاح شوید باید تا انتها همراه ما باشید.

کاربرد گوگل ادز

اگر بخواهیم کاملاً ساده با تعریف گوگل ادز آشنا شویم این سرویس همان بازاریابی موتور‌های جستجوی گوگل است. دانستیم که این سرویس به صورت پولی و پرداختی کار می‌کند یعنی اینکه برای قرار گرفتن وب سایت در موتور جستجوی گوگل می‌بایست مبلغی را پرداخت کنید. علاوه بر آن جهت تبلیغات نیز، گوگل دارای الگوریتم‌های خاصی بوده تا بتواند مناسب‌ ترین محتوا را به کاربران ارائه دهد. به گونه‌ای که یک تبلیغات بهتر در مقایسه با تبلیغات مرتبط‌تر و با تعداد کمتر همواره پیروز بوده است.

مقایسه ادز و سئو

برخی از مزایای گوگل ادز

  • شما به کمک این سرویس و استفاده کردن از آن جزء ۵ نتیجه برتر در میان وب سایت‌های گوگل خواهید بود که پوئم مثبتی برای یک سایت است.
  • شما در قسمت بالای صفحه اول نمایش داده می‌شوید.
  • شما این امکان را دارید که بتوانید برخی از کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی خاص را معین کنید.
  • همچنین در اینجا می‌توانید بازدیدکنندگان و مشتریان را به یک صفحه خاص که مورد نظر شما است هدایت نمایید.

این‌ها برخی از مهم‌ ترین مزایای گوگل ادز بوده که می‌ توان آن‌ ها را نقطه قوت این سرویس حساب کرد. اما لازم به ذکر است که تفاوت گوگل ادز و سئو در بخش‌های مختلف دیگری نیز می‌باشد که با آگاهی نسبت به مزایای سئو نیز می‌توان این تفاوت‌ها را مشاهده کرد.

تعریف سئو چیست؟

به زبان ساده در واقع فرایند سئو یک نوع سرمایه‌گذاری بلند مدت بوده که در آخر باعث ایجاد شدن یک ترافیک رایگان برای وب سایت می‌شود. به دنبال تفاوت گوگل ادز و سئو باید به شما بگویم که اگر این ترافیک سئو را بدون پرداخت و رایگان می‌نامیم به این معناست که اگر کسی سایت شما را در لیست جستجو مشاهده کند و بر روی آن کلیک کند شما نیاز به پرداخت هزینه ندارید. بنابراین شما باید در ابتدا مقداری هزینه کنید تا یک آژانس یا مجموعه‌ای سایت شما را به این هدف مورد نظر برساند.
امروزه مجموعه‌هایی که خدمات سئو سایت را انجام می‌دهند ممکن است برخی استراتژی‌های آن‌ها نسبت به یکدیگر متفاوت باشد. در واقع جدای از تفاوت گوگل ادز و سئو باید در ابتدا باید بازار هدف خودتان را به خوبی بررسی کنید و نسبت به خدمات آن آشنا و آگاه باشید. پس از آن می‌توانید با شناسایی و تشخیص کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کار و سئو کردن آن‌ها به تقویت سایت کمک کنید. علاوه بر این موارد که به استراتژی سئو شما کمک می‌کند باید به موارد تکنیکال مانند هاست مناسب و سرعت بالای سایت نیز توجه نمایید.

مزایا سئو و گوگل ادز

اگر دنبال افزونه مناسب برای بهبود سرعت هستید مقاله افزونه افزایش سرعت سایت رو مشاهده کنید.

برخی از مزایای سئو

  • این سرویس نیز همانند گوگل ادز دارای برخی از مزایایی است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.
  • دریافت ترافیک
  • عدم پرداخت هزینه برای هر کلیک
  • اعتماد بیشتر مشتریان جهت تبلیغات
  • تمرکز و توجه ویژه موتور‌های جستجو به سایت‌هایی که بهینه شده‌اند
  • همچنین داشتن یک راه حل به صورت بلند مدت است که جهت گرفتن رتبه بالاتر و بهتر از گوگل

هم اکنون با دانستن جزئیات و مزایای سئو و گوگل ادز می‌توانید به تفاوت گوگل ادز و سئو تا حد زیادی پی ببرید. اما در ادامه نیز ما به صورت جامع و کامل نسبت به این مسأله برای شما مطالبی ارائه می‌دهیم.

مقایسه گوگل ادز و سئو

به دنبال مقایسه ادز و سئو به طور کلی باید به شما بگوییم اگر به دنبال این هستید که سریع در بالای صفحه نتایج گوگل قرار داشته باشید باید به سراغ گوگل ادز بروید. اما در غیر این صورت اگر می‌خواهید که در طولانی مدت یک رتبه‌بندی مناسب از گوگل بگیرید تنها راه سئو سایت است. لازم به ذکر است که اگر تأمین بودجه زیاد برای شما تا حدودی دشوار و غیر ممکن و همچنین زمان کافی نیز دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً از سئو استفاده کنید.

گوگل ادز معمولاً انتخاب افرادی است که می‌خواهند در هفته‌های اول جزء نتایج صفحه اول گوگل باشند. شما می‌توانید همزمان از گوگل ادز و سئو نیز استفاده کنید چرا که ترکیب این دو سرویس با یکدیگر رشد چشم‌گیری را برای سایت شما نیز رقم می‌زند. برای انجام این کار در ابتدا می‌توانید به کمک گوگل ادز به صفحات اول نتایج گوگل برسید سپس با بهبود رتبه توسط سئو هزینه تبلیغات خودتان را کاهش دهید. در واقع سئو نسبت به گوگل ادز زمان بیشتری را از شما می‌گیرد تا بتوانید اعتبار خودتان را در گوگل ایجاد کرده و به رتبه‌های بالاتر برسید. همچنین در گوگل ادز شما این امکان را دارید کا بر روی تعداد زیادی از کلمات کلیدی به صورت تخصصی کار کنید اما در سئو، شما باید بر روی برخی از کلمات کلیدی مشخص و محدود تمرکز کنید تا نتیجه خوبی دریافت نمایید. به این نکته نیز توجه کنید که رتبه به دست آمده توسط سئو ارگانیک بوده و در طولانی مدت این اعتبار حفظ می‌شود.

سئو و گوگل ادز چگونه عمل می‌ کند؟

به دنبال بررسی تفاوت گوگل ادز و سئو و همچنین آگاهی نسبت به جزئیات و ویژگی‌های آن‌ها می‌توانید تصمیم‌هایی جهت استفاده از این سرویس‌ها بگیرید. امروزه گوگل همواره در حال بروزرسانی و تغییر الگوریتم‌های خود بوده که به بهبود موتور‌های جستجو منجر می‌شود. همواره گوگل ادز نیز که در بخش تبلیغات فعالیت قابل توجه‌ای دارد دارای برخی قواعدی جهت استفاده از این سرویس است. بنابراین نمی‌توان این موتور‌های جستجو را فریب داد چرا که گوگل می‌خواهد کاربران تنها به نتایج دلخواه خودشان دست پیدا کنند. به همین دلیل حساسیت خاصی بر روی موتور‌های جستجو به خرج می‌دهد که مانع فریب خوردگی آن‌ها می‌شود و فقط به دنبال کسب رضایت کاربران است. همواره شما با سئو می‌توانید به صورت ارگانیک پایه‌ ریزی سایت خودتان را کاملاً ایمن کنید و کاملاً طبیعی بر اساس اصول رشد کنید و برای مدت‌های زیادی این اعتبار را حفظ کنید.

تفاوت گوگل ادز و سئو چیست

به دنبال تغییرات مکرر الگوریتم‌ها و به‌روزرسانی‌های پیوسته، گرفتن رتبه نیز توسط سئو چالش برانگیز‌تر از همیشه شده است. سئو به شما این کمک را می‌کند که با بهینه کردن کلمات کلیدی بتوانید در صفحات اول گوگل قرار داشته باشید و بازدید خود را افزایش دهید. در عین حال با آگاهی نسبت گوگل ادز و سئو باید به این نکته توجه کنید که هرگز چنین تضمینی وجود ندارد که وب سایت شما در صفحه اول قرار می‌گیرد. بنابراین باید با نهایت دقت این فرایند‌ها را طی کرده و با سرمایه‌ گذاری و زمان گذاشتن جهت این دو سرویس با گذشت زمان شاهد نتایج آن باشید.
کدام سرویس عملکرد بهتری دارد؟

تا به اینجا نکات و موارد مختلفی درباره تفاوت گوگل ادز و سئو را برای شما بازگو کرده‌ایم. متوجه شدیم که هر کدام از آن‌ها دارای برخی مزایا و معایبی هستند و همچنین به عنوان مکمل یکدیگر نیز می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. جهت پاسخ به این سؤال که کدام سرویس عملکرد بهتری داشته و مناسب است، باید به شما بگوییم که می‌بایست عوامل مختلفی را به صورت دقیق‌تر بررسی نمایید. این دو سرویس نیاز به سرمایه‌گذاری و زمان کافی داشته که با یکدیگر متفاوت بوده و نتایج و کاربرد‌های آن‌ها نیز متنوع خواهد بود.

گوگل ادز یک نوع پلتفرم تبلیغاتی به شمار می‌آید و از تبلیغات گوگل جهت افزایش بازدید شما استفاده می‌کند که در اینجا سئو، تمرکز بر روی بهینه‌ سازی سایت دارد. شما با آگاهی نسبت به این مسائل می‌توانید خوب و بد را تشخیص دهید و متوجه شوید که کدام یک از این سرویس‌ها برای کسب و کار شما مناسب‌تر است. به دنبال این اتفاق شما در روند جستجوی آنلاین مشکل خاصی پیدا نخواهید کرد و تصمیم‌گیری درستی خواهید داشت.

کلام آخر

امروزه افرادی که در کانال دیجیتال مارکتینگ فعال هستند با استراتژی گوگل ادز و سئو به خوبی آشنا هستند. این دو استراتژی جهت رشد سایت شما عملکرد بسیار قابل توجهی می‌توانند داشته باشند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. تفاوت گوگل ادز و سئو در بخش‌های مختلف کاملاً واضح و آشکار بوده و شما با آگاهی نسبت به ویژگی‌های آن‌ها می‌توانید برای سایت خودتان از این استراتژی‌ها کمک بگیرید.
همواره افرادی که می‌خواهند در هفته‌های اول سریعاً جز نتایج اولیه گوگل نمایش داده شوند به سراغ گوگل ادز ‌می‌روند که باید بودجه‌ای جهت تبلیغات تأمین کند. اما سئو سایت فرایندی ارگانیک و طبیعی بوده که نیاز به زمان بیشتری داشته اما به صورت بهینه شده سایت بالا می‌آید و جزء نتایج قرار می‌گیرد. استفاده این دو سرویس با یکدیگر می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر برای سایت شما رقم بزند که با آگاهی نسبت به مسائل می‌توانید تصمیم خود را به خوبی بگیرید.

مقالات مرتبط

درخواست خود را ثبت کنید تا با شما تماس بگیریم.

پاپ اپ بالای صفحه برای دوره

درخواست مشاوره دوره

درخواست خود را ثبت کنید تیم فروش در اولین فرصت با شما تماس میگیرند.

فرم دوره تکنیکال

فرم درخواست مشاوره

درخواست خود را ثبت کنید تیم فروش در اولین فرصت با شما تماس میگیرند.

فرم پاپ اپ مشاوره