20 تا از بهترین روش های افزایش بازدید سایت اپدیت 2024

روش های افزایش بازدید سایت

اگر شما هم صاحب یک سایت یا یک فروشگاه اینترنتی هستید، باید بدانید هر چقدر ترافیک سایت شما افزایش یابد، شانس فروش محصولات و دیده شدن برند شما بیشتر می‌شود. روش‌های فراوانی برای افزایش بازدید سایت وجود دارد که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید نرخ کلیک یا همان افزایش بازدید سایت را افزایش دهید. گفتنی است این روش‌ها، مدام بروز می‌شوند که ما در ادامه ۲۰ تا از بهترین روش‌های افزایش بازدید سایت آبدیت ۲۰۲۳ را به شما آموزش دهیم، پس اگر شما هم مشتاق دانستن این اطلاعات هستید، با ما همراه باشید.

۲۰ روش مؤثر در افزایش بازدید سایت

ما به شما این مژده را می‌دهیم که اگر شما این ۲۰ روش مؤثر را در جهت افزایش بازدید سایت خود به کار ببرید، مسلماً شاهد نتایج مثبتی از این کار می‌شوید. در ادامه به بررسی این راه‌حل‌ها می‌پردازیم.

1. بهینه‌ سازی برای موتور‌های جستجو (SEO)

اولین و اصلی‌ترین کاری که بایستی برای بالا بردن بازدید سایت انجام دهید، بهینه کردن کلمات برای موتور‌های جستجو با پیدا کردن کلمات کلیدی مربوط به هر یک از صفحات وب سایت شما است. برای این کار شما می‌توانید از ابزار‌های سئو یا ابزار‌هایی که به پیدا کردن کلمه کلیدی کمک می‌کنند، استفاده کنید.
برای شروع کار در این مرحله، ابتدا تمرکز خود را روی کلمات کلیدی که تعداد جستجوی آن‌ها کمتر از ۱۰ هزار در ماه است، قرار دهید. پس از بهینه‌سازی صفحات محصول سایت و گذشت چند ماه از راه‌اندازی بلاگ می‌توانید روی کلمات کلیدی که حجم بالاتری از جستجو را دارند، تمرکز کنید.

2. تازه بودن محتوا

تنها کاری که در این مرحله باید انجام دهید این است که محتوا‌های قدیمی را از صفحات وب سایت خود حذف کنید و با اضافه کردن بخش‌های جدید، آن‌ها را تازه کنید. یک نکته طلایی در این روش این است که از قسمت نظرات و انتقادات برای کاربران استفاده کنید تا گوگل محتوای شما را جدید و به روز تشخیص دهد.

نوع محتوا در افزایش بازدید سایت

3. معرفی کردن سایت به موتور‌های جستجو

درخواست خزش و ایندکس کردن سایت شما از موتور‌های جستجو، یکی از کار‌های بسیار مهم و تأثیرگذار در افزایش بازدید سایت است که با این کار، رتبه سایت شما با ورودی‌های مرتبط و مطابق با سایت شما افزایش می‌یابد.

4. ساخت بک لینک

قسمت مهم دیگری که در سئو از اهمیت بالایی برخوردار است، ساخت بک لینک است که باعث ارزشمند دانستن محتوای سایت شما توسط موتور‌های جستجو است. شما می‌توانید با مراجعه به منابع گوناگون از بک لینک‌های رایگان بهره‌مند شوید. همچنین شما می‌توانید با تعامل و همکاری با دیگر سایت‌های مرتبط، این کار را انجام دهید.

5. رقابت کردن با رقبا

یکی از فرمول‌های بالا رفتن بازدید سایت، تحلیل سایت رقبا است. برای این کار ابتدا شما باید منبع اصلی ترافیک ورودی سایت‌های رقبا را پیدا کنید؛ سپس اگر از طریق گوگل در صدر جدول باشد؛ بنابراین از طریق گوگل ادز و سئو بوده، اگر ترافیک ورودی به دلیل وجود بلاگ در سایت رقیب باشد، شما نیز باید استراتژی خود را به سمت این نوع بلاگ‌ها هدایت کنید. گفتنی است ابزار الکسا یکی از ابزار‌هایی است که در تحلیل سایت رقبا و نشان دادن ورودی ترافیک سایت به شما کمک می‌کند.

6. بهینه‌سازی بر اساس کلمات کلیدی طولانی

بسیاری از افراد، تمرکز اصلی خود را روی کلمات کلیدی کوتاه می‌گذارند، در صورتیکه یکی از بهترین روش‌ های افزایش بازدید سایت که باعث افزایش شانس شما در رتبه گرفتن می‌شود همین استفاده از کلمات کلیدی طولانی برای جستجو راحت‌تر کاربر است.

روش افزایش بازدید سایت

7. افزودن روزانه محتوا یا محصول روی سایت

یکی از مهم‌ترین عواملی که در رتبه دهی گوگل تأثیر دارد، تازه بودن محتوا‌های سایت است. به این منظور شما بهتر است روزانه محتوا‌های خود را آبدیت کنید. این کار نه تنها باعث رتبه گرفتن و ترغیب مخاطبین به خواندن مطالب شما می‌شود، بلکه تأثیرات فوق‌العاده‌ای روی سئو هم دارد و از طرفی خواننده اگر بداند سایت شما مدام به روز‌رسانی می‌شود، برای بازدید سایت شما، مشتاق‌تر است.

8. نشر محتوای اختصاصی

برگزار کردن دوره‌های اختصاصی، نوشتن بلاگ، منتشر کردن موضوعات مرتبط با سایت و برگزار کردن وبینار‌ها کمک فراوانی به سایت شما می‌کند. این روش افزایش بازدید سایت این روز‌ها پرطرفدار است. همچنین انتشار محتوا‌های اختصاصی در سایت شما یکی از دلایل بازگشت مخاطبان به صفحه شما است.

9. برگزاری آزمون و پاسخ آن

شما با برگزاری آزمون‌ها و انتشار پاسخ‌های آن می‌توانید علاوه بر کسب اطلاعات مفیدی از کاربران، بازدید سایت خود را هم افزایش دهید. همچنیپ می‌توان به عنوان ایمیل مارکتینگ نیز از پاسخ‌های آن‌ها استفاده کرد. ضمنا برای پاسخگویی آزمون‌ها، مخاطبان زمان بیشتری صرف می‌کنند و با انتشار آن‌ها در دیگر شبکه‌های اجتماعی، باعث افزایش بازدید سایت می‌شود.

10. ساخت پادکست

ساخت پادکست‌های جذاب، علاوه بر تأثیراتی که در ویو سایت شما دارد، باعث افزایش آگاهی افراد از برند و کسب و کار شما می‌شود. در ساخت پادکست‌ها بهتر است، برای جذب افراد از محتوا‌های جذاب استفاده کنید.

11. نوشتن در بستر‌های رایگان

امروزه بستر‌های مناسبی مانند منتشر کردن محتوا‌ها به صورت رایگان وجود دارد. ویرگول، لینکدین و مدیوم از جمله کاربردی‌ترین بستر‌ها برای این کار است که با ساخت بک لینک‌، شما می‌توانید مخاطب را برای خواندن ادامه مطلب به سایت خود دعوت کنید.

12. ساخت محتوا‌های ویدیویی

حقیقتاً یکی از بهترین راه‌ها برای تعامل با مخاطبان، ساخت محتوا‌های ویدیویی است. پلتفرم‌هایی همچون آپارات، یوتوب، تماشا و… جز پلتفرم‌های رایگان و کاربردی هستند که از آن‌ها می‌توان به عنوان بستر مناسبی برای انتشار ویدیو‌ها استفاده کرد. البته هر چقدر کیفیت و جذابیت ویدیوی شما بیشتر باشد، مسلماً شانس ورودی شما افزایش می‌یابد.

13. پست مهمان

در صورت داشتن امکان فرستادن مطالب توسط دیگران به سایت شما، حتماً از قابلیت پست مهمان برای دیده شدن استفاده کنید. شما با رعایت قانون‌های پست مهمان، نه تنها ترافیک ورودی سایت را افزایش می‌دهید؛ بلکه تعامل خوبی هم با دیگر وب سایت‌ها برقرار می‌کنید.

14. استفاده از شبکه‌های اجتماعی

امروزه شبکه‌های اجتماعی بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید با رعایت قوانین هر پیام‌رسان، لینک سایت، یا پست‌های خود را منتشر کنید. ناگفته نماند از طریق بازاریابی محتوایی می‌توانید محصولات فروشگاه خود را تبلیغ و حتی از این طریق محصولات خود را به فروش برسانید.

15. توجه به لینکدین

این تصور که لینکدین تنها برای بازاریابی B2B و متخصصین است کاملاً اشتباه است؛ چرا که لینکدین جز بهترین بستر‌های رایگانی است که می‌توانید از آن برای انتشار محتوا‌های خود استفاده کنید و از این روش در دیده شدن سایت خود گامی بردارید.

16. افزودن دکمه اشتراک‌گذاری به شبکه‌های اجتماعی

یکی روش افزایش بازدید سایت که بسیار ساده است و تأثیر فوق‌العاده‌ای هم دارد، افزودن دکمه اشتراک‌گذاری لینک سایت شما با دیگر شبکه‌های اجتماعی است که افراد می‌توانند به راحتی پست و لینک سایت شما را برای دیگران بفرستند و باعث افزایش ورودی ترافیک سایت شما شوند.

17. استفاده از ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین و مؤثرترین ابزار‌ها برای بالا بردن ویو سایت است که امروزه بسیاری از بازاربی‌های محتوایی از این طریق صورت می‌گیرد. شما می‌توانید با قرار دادن و فرستادن لینک و پست‌های سایت خود از طریق ایمیل به مخاطبین قبلی و یا جدید، افراد بسیاری را به مجموعه خود جذب کنید.

18. به روز‌رسانی مطالب

در مطالب فوق نیز به این موضوع اشاره کردیم که یکی از دلایل رتبه گرفتن گوگل که در نهایت منجر به بالا رفتن بازدید سایت‌ها می‌شود، تازه بودن مطالب است. شما بایستی مطالب سایت خود را دائماً با الگوریتم‌های جدید، آبدیت کنید. همچنین می‌توانید برای این کار مطالب جدید در مورد کلمات کلیدی را تازه‌سازی کنید و با این کار آبدیت بودن خود را به گوگل نشان دهید.

بهترین روش افزایش بازدید

19. همکاری با هم صنف‌ها و برند‌ها

داشتن تعامل و ارتباط گرفتن با هم صنف‌ها و سایت‌های مشابه، علاوه بر بالا بردن تجربه شما، به دیده شدن و همچنین انتشار مطالب شما کمک می‌کند. برای این کار شما بایستی مطالب هم صنف‌ها را در سایت خود قرار دهید و آن‌ها نیز این کار را انجام دهند.

20. محتوای طولانی

هر چند امروزه مطالب طولانی و جامع در سایت‌ها کم‌تر شده و بیشتر محتوا‌ها کوتاه شده‌اند، اما باید بدانید این روش، در صورت جذاب بودن و جامع بودن مطالب، نه تنها خواننده از مطالعه مطالب خسته نمی‌شود؛ بلکه تا ادامه مطلب با شما همراه است. در این نوع از محتوا‌ها بایستی تا انتهای مطلب، جذابیت و گیرایی مطلب حفظ شود تا خواننده از خواندن مطلب احساس خستگی نداشته باشد.

جمع‌ بندی

افرادی که دارای سایت و صفحات بلاگی هستند، خوب می‌دانند که تأثیرات بازدید سایت تا چه اندازه مهم است؛ از این رو دائماً در حال تلاش برای بالا بردن میزان ترافیک ورودی به سایت هستند. ما در مطالب فوق ۲۰ تا از بهترین روش‌ های افزایش بازدید سایت را برای شما بیان کردیم که با استفاده از این تکنیک‌ها و عملی کردن آن‌ها مطمئناً شاهد نتایج مثبتی خواهید شد.
ناگفته نماند که یکی از اصلی‌ترین عوامل مؤثر در این امر به روز بودن، و مطابق با ترند‌ها و الگوریتم‌های گوگل است که شما بایستی دائماً مطالب خود را با این الگوریتم‌ها تغییر دهید. همچنین رعایت اصول سئو، تعامل با برند‌ها، محتوای خوشه‌ای، نوشتن در بستر‌های رایگان، تهیه محتوا‌های ویدیویی با کیفیت و… نیز از دیگر فن‌های افزایش ترافیک ورودی سایت است.

مقالات مرتبط

درخواست خود را ثبت کنید تا با شما تماس بگیریم.

پاپ اپ بالای صفحه برای دوره

درخواست مشاوره دوره

درخواست خود را ثبت کنید تیم فروش در اولین فرصت با شما تماس میگیرند.

فرم دوره تکنیکال

فرم درخواست مشاوره

درخواست خود را ثبت کنید تیم فروش در اولین فرصت با شما تماس میگیرند.

فرم پاپ اپ مشاوره