آشنایی با بهترین ابزار سئو برای آنالیز سایت 2023

بهترین ابزار سئو چیست

برای موفقیت در هر کاری نیاز به ابزار مناسب آن دارید، موفقیت در دنیای اینترنت یعنی آمدن و ماندن در صفحه اول گوگل. برای دستیابی به این هدف نیاز به بهترین ابزارهای سئو سایت دارید، که با کمک آن نقاط قوت و ضعف سایت را شناخته و پیشرفت و یا عقبگردها را بررسی و رصد کنید. تسلط بر بهینه سازی سایت، اصلاً آسان نیست؛ به خصوص اگر تازه کار باشید. ولی پیداکردن ابزارهایی با کارایی بالا برای سئو آسان است، ما تعدای از بهترین ابزارها را در این لیست جمع آوری کرده ایم. نیازی نیست همه این ابزارها را امتحان کنید، فقط باید بفهمید که کدام یک برای کسب و کار شما بهتر عمل می کند.

کاربردی‌ ترین ابزارهای سئو

موتورهای جستجوی بزرگ مانند گوگل اطلاعات زیادی را هنگام تعیین نتایج جستجوی خود پردازش می‌کنند، این اطلاعات به کمک پردازش معنایی، داده‌های کاربر، استفاده از شبکه‌های عصبی برای یادگیری ماشینی الگوها، روندها و ترجیحات شخصی افراد جمع آوری می‌شوند.

اما چگونه یک کسب و کار تشخیص دهد که کدام کلمات کلیدی را در صفحات فروش خود هدف قرار دهد؟ چگونه یک وب سایت ترافیک تراکنشی را از بازدیدکنندگان عمومی سایت فیلتر می‌کند؟ چگونه آن کسب و کار می تواند توانایی خود را در جذب ترافیک هدفمند از سراسر اینترنت افزایش دهد؟ در اینجاست که نقش ابزارهای سئو را برای کمک به انجام این کارها پررنگ می‌شود.

1. kwfinder: راهی آسان برای پیداکردن کلمات کلیدی

kwfinder برای بسیاری از متخصصان سئو به ابزاری برای تحقیق کلمات کلیدی تبدیل شده است. به کمک این ابزار کلمات کلیدی را خواهید یافت که رتبه بندی آن‌ها چندان دشوار نیست، اما همچنان پتانسیل ایجاد ترافیک را دارند.

 بهترین ابزار سئو
چیزی که KWFinder را منحصر به فرد می‌کند این است که چگونه به طور یکپارچه بین زبان‌ها و مناطق جابه جا می‌شود تا بتوانید به مخاطبان خود، بدون توجه به محل زندگی، خدمات ارائه دهید.

به کمک این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی دم بلندی را پیدا کنید که باعث افزایش ترافیک سایت شما شوند. همچنین توانایی رصد و بررسی استراتژی کلمات کلیدی رقیب را هم پیدا می‌کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند که فرصت‌های بیشتری برای یافتن کلمات کلیدی داشته‌باشید.  KWFinder رقابت در SERP را تجزیه و تحلیل می‌کند تا کاربر بفهمد خوانندگان به دنبال چه عناصری در سایت هستند.
بسیاری KWFinder را بهترین ابزار بهینه سازی موتورهای جستجو در قسمت یافتن کلمات کلیدی می‌نامند، زیرا این ابزار به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی عالی را با رقابت کمتر پیدا کنید و رتبه بالاتر را آسان‌تر به دست آورید.

فراموش نکنید با بهبود سرعت سایت علاوه بر بهینه‌شدن سایتتان، فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد. بهتون پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین افزونه افزایش سرعت سایت را مطالعه کنید.

2. اندازه گیری سرعت سایت با Gt Metrix

با کمک GTMetrix توانایی بررسی سرعت سایت هنگام بارگذاری را به دست می‌آورید. می‌توانید کشف کنید که چه چیزی مانع از بارگیری هرچه سریعتر آن می‌شود و ببینید چه اقداماتی برای بهینه سازی سرعت بارگیری باید انجام دهید.

ابزارهای بهتری از GTMetrix برای رصد سرعت وجود دارد ولی کارایی‌ بالای این ابزار، آن را در فهرست بهترین ابزارهای سئو قرار می‌دهد.

این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام مقایسه سرعت سایت باید همیشه از یک ابزار استفاده کرد. پس در صورتی که از قبل سرعت را با GTMetrix بررسی می‌کرده‌اید بهتر است با همین ابزار ادامه دهید. تا نتایج قابل قبولی به دست آورید.

3. search console ؛ بهترین ابزار رایگان برای سئو

سرچ کنسول گوگل، مورد بعدی از لیست بهترین ابزارهای سئو است، که به صورت رایگان برای همه افراد دارای سایت ارائه می‌شود. این ابزار به شما امکان می‌دهد به چگونگی حضور سایت خود در Google نظارت کنید. برای استفاده از امکانات این ابزار توانمند سئو، ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید. ( با دیدن ویدئوی زیر به اطلاعات کاملی در مورد روش ثبت نام دست پیدا می‌کنید.) .

با استفاده از سایت مپ، گوگل به راحتی صفحات سایت شما را خزش کرده و گزارش‌های لازم را نمایش می‌دهد.

به عنوان یک ابزار عالی برای سئو، سرچ کنسول می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که گوگل و کاربرانش چگونه وب سایت شما را مشاهده می‌کنند. در ضمن به شما راهکارهایی برای عملکرد بهتر در نتایج جستجوی گوگل، ارائه می‌دهد. با کمک قسمت coverage این ابزار عالی سئو، شما تحلیل کاملی از صفحات ایندکس شده یا نشده و علت آن و حتی مشکلات فنی هر کدام از صفحات هم به دست می‌آورید.

روش بعدی استفاده از Domain name provider است. این بار عبارت هایلایت شده را باید در دامنه قرار دهید. وارد قسمت DNS دامین شوید و یک Record از نوع TXT ایجاد کنید و در نهایت فایل را باید در قسمت value قرار دهید.

ا تا وقتی در تمامی صفحات سایت خود مطالب مفید و قابل استفاده برای کاربران، گذاشته نشده درخواست ایندکس سایت توسط گوگل را نکنید. در این حالت استفاده از افزونه Link Redirect Trace را پیشنهاد می‌کنیم. تا جلوی ایندکس صفحات بدون محتوا را بگیرید.)

4. رصد سایت با Google Analytics

Google Analytics یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند برای سئو سایت است که می‌تواند به شما در مدیریت وب‌ سایتتان کمک کند. به خصوص هنگامی که با سرچ کنسول در ارتباط باشد. با کمک گوگل انالیتیکس تمام داده‌های سایت شما جمع‌آوری می‌شوند و می‌توانید از آن برای شناسایی روش‌های بهبود سئو سایت خود استفاده کنید.

 بهترین ابزار سئو چیست

از مزایای این ابزار می‌توان مقایسه ترافیک ارگانیک با غیر ارگانیک سایت، کشف روش‌هایی که بازدیدکنندگان شما از آن استفاده می‌کنند و بهینه سازی آن برای افزایش ترافیک، بررسی معیارهای تعامل کاربران با سایت، دلایل خروج از صفحه و همچنین افزایش میزان زمانی که هر کاربر در سایت می‌ماند را نام برد.
به کمک گوگل آنالیتیکس می‌توانید منطقه جغرافیایی کاربران و صفحات دلخواه آن‌ها را هم مشخص کنید. به کمک همه این اطلاعات می‌توان گام بزرگی برای سئو سایت برداشت.

5. Screaming Frog؛ ابزار مورد تایید حرفه‌ ای‌ ها

Screaming Frog یکی از بهترین ابزارهای سئو آنلاین از نظر کارشناسان است. این ابزار باعث صرفه جویی در زمان می‌شود و وب سایت شما را بسیار سریع تجزیه و تحلیل می کند. بیشتر کارشناسان خبره سئو معتقدند سرعتی که Screaming Frog برای بررسی سایت دارد از اکثر ابزارهای سئو آنلاین بیشتر است. این ابزار همچنین شما را از محتوای تکراری، خطاهایی که باید رفع کنید، تغییر مسیرهای بد و مناطق بهبود یافته برای لینک سازی مطلع می‌کند.
با Screaming Frog می‌توان صفحات با خطاهای 404 را شناسایی و تصحیح کرد و فهرستی از تمام برچسب‌های عنوان، تیترها و داده‌های مهم برای تجزیه و تحلیل را در یک مکان دریافت کرد.

با نگاه اولیه، می‌توان صفحاتی که باعث افزایش ترافیک می‌شوند را شناسایی کرد. ممکن است در بعضی صفحات توضیحات متا وجود نداشته باشد، یا تگ‌های عنوان در سایت تکراری شده باشند، یا شاید شخصی به طور تصادفی برخی از صفحات را ایندکس نکرده باشد.  همه چیز در این ابزار وجود دارد. به طور کلی، Screaming Frog این شانس را می‌دهد که یک ممیزی سریع از سایت انجام شود.

6. Semrush؛ ابزاری همه کاره

SEMrush یک داشبورد عالی برای بهینه سازی سایت است که عملکرد دامنه‌ها و صفحات خاص را گزارش می‌دهد. امکانات این ابزار سئو شامل مواردی مانند تجزیه و تحلیل بک لینک‌های سایت‌های دیگر به سایت شما، شناسایی تمام کلمات کلیدی که برای اجرای موفقیت آمیز استراتژی سئو نیاز دارید و چگونگی بهینه سازی محتوا برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت می‌شود.
SEMrush یک ابزار تحلیل رقیب پیشرو است که به کاربران کمک می‌کند رقبا و همچنین محتوای خود را ارزیابی کنند. این ابزار معیارهای قوی را ارائه می‌دهد تا صفحات، محتوا و کلمات کلیدی با عملکرد برتر را دریافت کنند.

SEMrush  با تجزیه و تحلیل بودجه تبلیغاتی رقبا به شما کمک می‌کند کمپین‌های تبلیغاتی بهتری اجرا کنید. همچنین می توانید کمپین‌های تبلیغاتی خود را بومی سازی کنید.
SEMrush به کاربران اجازه می دهد تا آگهی های لیست محصولات و فیدهای محصول رقبا را ببینند و به طور دقیق در مورد عملکرد آنلاین و ترافیک یک وب سایت می گوید. همچنین به شما کمک می‌کند رفتار رسانه‌ای مشتریان بالقوه را هم کشف کنید.

7. اجرای استراتژی سئو با Ahrefs

Ahrefs یکی از بهترین ابزارهای سئو آنلاین است. این ابزار مشخص می‌کند که چه بخش‌هایی از وب سایت شما برای رتبه بهتر در موتورهای جستجو نیاز به بهبود دارند.برای تحلیل رقبا، از Ahrefs برای تعیین بک لینک‌های رقیب خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید با این ابزار سئو بک لینک‌های شکسته را در وب‌سایت خود بررسی و اصلاح کنید، و یک نمای کلی از بهترین صفحات خود را مشاهده کنید.

AHREF - بهترین ابزار سئو
داشبورد مرکزی Ahrefs یک نمای کلی از رتبه‌ بندی، ترافیک و بک‌ لینک پروژه‌هایتان به شما می‌دهد. این ابزار توانمند سئو می‌تواند با نشان دادن بک لینک‌های رقبا به شما در تعیین استراتژی بک لینک کمک کند. ویژگی Site Explorer آن همچنین ترافیک جستجوی رقبای شما و صفحات پرترافیک آنها را نشان می دهد.

یکی از بهترین چیزها در مورد Ahrefs این است که می تواند به شما در برنامه ریزی، حفظ و پیگیری استراتژی‌های سئو کمک کند. همچنین به شما امکان می‌دهد تخمین بزنید که رتبه بندی برای هر کلمه کلیدی چقدر دشوار است، بنابراین می توانید تصمیم بگیرید که آیا یک کلمه کلیدی را امتحان کنید یا به دنبال کلمه کلیدی دیگری باشید که ممکن است امکان پذیرتر باشد.

نکته پایانی

بهترین ابزارهای سئو که در این لیست معرفی شدند به شما بینش کافی برای شناخت تمامی جوانب لازم برای بهینه سازی سایت را می‌دهند. البته ابزارهای مفید دیگری مانند Google Ads هم وجود دارند که برای سئو سایت لازم و ضروری هستند ولی در این مقاله صرفاً به 7 مورد از آنها اشاره شد.

حتی با کمک این ابزارها باید تلاش کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید. گاهی مشاوره از افرادی باتجربه، راهگشا است. همکاران ما برای مشاوره در مواردی مانند سئو سایت یا تدوین استراتژی بک لینک در خدمت شما هستند.  آنچه را که برای کسب رتبه بالاتر در SERP نیاز دارید، کشف کنید. پیشنهادات آن‌ها را دنبال کنید تا میزان رشد خود را افزایش دهید. موفقیت برای شما است، قدم بعدی را بردارید.

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست خود را ثبت کنید تا با شما تماس بگیریم.

پاپ اپ بالای صفحه برای دوره

درخواست مشاوره دوره

درخواست خود را ثبت کنید تیم فروش در اولین فرصت با شما تماس میگیرند.

فرم دوره تکنیکال

فرم درخواست مشاوره

درخواست خود را ثبت کنید تیم فروش در اولین فرصت با شما تماس میگیرند.

فرم پاپ اپ مشاوره